Po pierwsze – bardzo ważne aby w takich przypadkach nie załatwiać nic „na ryj”. Proszę napisać list (zostawiając sobie kopię) bądź e-mail zawierający:
* dane pracownika, pracodawcy, numer payroll, informacje o kontrakcie
* prośbę o wyjaśnienie dlaczego płatności nie zostały dokonane
* zapytanie kiedy pracodawca ma zamiar zapłacić.
Po drugie – pracodawca jest zobowiązany odpowiedzieć w ciągu dwóch tygodni. Nie akceptujemy „gadaniny”, mają odpisać na papierze lub elektronicznie. Ważne w przypadku konfrontacji w sądzie arbitrażowym
Po trzecie zasięgnij profesjonalnej porady (bo różne sytuacje wymagają różnych działań). Jeżeli boisz sie niepotrzebnych kosztów skorzystaj z darmowych”
* https://ec.acas.org.uk/
* Advice Clinic (poszukaj wolontariuszy w Twojej okolicy)
* Citizen Advice Bureau
Obydwie mogą Ci pomóc przygotować dokumenty i wyjaśnią jakie są Twoje prawa itd
Możesz też spróbować zadzwonić do StepChange i podciągnąć sytuację pod strach przez wpadnięciem w zadłużenie. Nie odmówią i doradzą.
Po czwarte – uderz do Sądu Arbitrażowego (Employment Tribunal). Możesz to zrobić przez trzy miesiące minus jeden dzień od daty gdy pracodawca powinien był wypłacić pobory.